Teraz jest 07 maja 2025, 19:57




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 kwi 2009, 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, 15:58
Posty: 138
Lokalizacja: Bydlin
@alkosander masz rację- nie myślałem o dętkach w ten sposób. Kupiłem je rok temu na wiosnę ale w małym sklepiku w małej miejscowości - rzeczywiście mogły sobie tam sporo poleżeć. Producent tych dętek - jakaś czeska firma ale inna niż ta którą wymieniliście wcześniej. Sprawdzę później to dopiszę jak one się nazywały.

PS. Dętki teraz wsadziłem Conti ale opony kupiłem Maxxis Crossmark zwijane 8) - wczoraj był już krótki test - pierwsze wrażenia bardzo dobre i co najważniejsze - do domu wróciłem na rowerze (a nie obok niego :P )


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2009, 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 mar 2007, 20:29
Posty: 3061
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
alkosander napisał(a):
Wierzę.17 lat temu opony robił "Stomil" a nie "Tajwan" :mrgreen:


Zmartwię Cię. Cały rower był Taiwan. Ale wtedy Taiwan też był chyba inny.
Zresztą rower jeszcze jest i robi za magazyn części zamiennych. :D


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 25 kwi 2009, 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, 15:58
Posty: 138
Lokalizacja: Bydlin
Te dętki które miałem wcześniej są marki Rubena (http://www.rubena.cz, http://www.cgs.cz)


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2009, 07:21 

Dołączył(a): 25 sty 2009, 14:25
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
oprócz wieku duże znaczenie ma przebieg opony, ponieważ pomiędzy dętką i oponą zachodzi tarcie, 3 bar to absolutne minimum do jazdy, chyba że ktoś jest wagi piórkowej ;]


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2009, 11:56 

Dołączył(a): 22 paź 2005, 08:32
Posty: 39
Lokalizacja: Chrzów/Bydlin
Jak ktoś jeździ zawodniczo lub też jeździ turystycznie ale przez cały czas na jednej oponie to jest rozwiązanie http://www.no-flats.com/ . Ja jeszcze nie stosuje gdyż zmieniam opony w zależności czy jadę w góry czy płaskie i takie coś było by problemem ( nie chce mi się bawić co chwilę ) ale jest to pewne rozwiązanie.

PS. W szosie nie testowałem ale ponoć komuś wystrzeliło całe mleko bo ciśnienia są dużo wyższe niż w MTB.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2009, 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, 13:07
Posty: 209
Lokalizacja: Olkusz
Interesuje mnie kupno opon powiedzmy - 2.1 ale rozmiar 700 znacie takie opony ? Mam podobny problem jak kolega, ale u mnie są opony szosowe więc nagłe spotkanie z kamieniem zawsze kończy się źle, juz wymieniłem w sumie 17 szprych ... Interesuje mnie rozmiar 2 , 2.1 chodzi mi tylko o amortyzacje, najchętniej kupiłbym kenda flame, świetne opony moim skromnym zdaniem (ale tylko na suchym) niestety jest tylko rozmiar 26 cali, ja mam koło 28 (700)

EDIT:

znalazłem po długim mozolnym szukaniu :) które polecacie ? (20% szosa, 80 % las)

1

2

Co do jedynki myśle dobra na szose, ale i w lesie da rade, w końcu to ubite drogi, 2 wygląda ładnie, ale na szosie już bedzie głośniej. 700x47 to 700 szerokość 47 milimetrów czy tak ?


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2009, 22:57 

Dołączył(a): 28 lip 2008, 23:28
Posty: 64
Lokalizacja: Częstochowa
Jak do lasu to raczej ta druga... bezpieczniejszy bieżnik. Las to nie tylko ubite drogi, bo za miesiąc jak "komuniści" wsiądą na swoje komunijne quady to takich dróżek możesz już nie ujrzeć i zostanie tylko piach... W lasach koło Olsztyna (chociażby Sokole Góry) pełno jeszcze liści, a pod nimi ostre gałęzie, kamienie czy wystające grzbiety skał - osobiście nie wjeżdżałbym do lasu oponą z pierwszego linku.

Niestety nie znam się na trekkingach i nie polecę Ci nic innego - z tych dwóch zaproponowanych opon moim zdaniem druga jest lepsza i bardziej uniwersalna.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2009, 07:33 

Dołączył(a): 08 lut 2005, 10:43
Posty: 9267
Lokalizacja: Włodowice
Przez cały ubiegły "sezon" (od jesieni 07 do jesieni 08) jeździłem na oponach Rubena V41 - http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=sho ... y&pid=1325 (26x1,75)
Zimą była tragedia, choć po w miarę płaskim terenie dało się bezpiecznie jechać, "latem" jedynym problemem było hamowanie na mokrej trawie. Jak na tak wąską gumę miała doskonalę trakcję w piasku i na kamieniach, w błocie też dobrze trzymała trakcję (pewnie dlatego że taka wąska), no i oczywiście rewelacyjnie małe opory toczenia. Jedyne zastrzeżenie to szybka ścieralność i podatność na przebicia podczas jazdy przez krzaki.

_________________
JuraPolska.com - z nami poznasz Jurę - usługi przewodnickie, wycieczki piesze, rowerowe po Jurze K-Cz; spływy kajakowe Pilicą, Liswartą, Wartą.
Kajakiem, pieszo, rowerem między Wartą, Nidą i Pilicą - blog wycieczkowy.
Profil na FB


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 28 kwi 2009, 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, 13:07
Posty: 209
Lokalizacja: Olkusz
Ja jeździłem sezon na kenda flame 2,1 na jezdni i chodniku bajka! To samo w lesie, świetnie się jeździło, mocno sie nie kopała w piachu, ale takim oponom wystarczy trochę wilgoci i ręka, noga, mózg na ścianie. Na mokrej trawie, mokrej drodze, czy suchym asfalcie posypanym piaskiem - jak na lodzie. Niestety rozmiar maks tamtych opon to 26 cali, a rower zmieniłem (tamten zwyczajnie zajeździłem, powyginała się rama niby najlepsza - author - gwarancja ponoć dożywotnia, ale wystarczyła studzienka aby pozbyć się widelca, potem rama się pogięła na jednym ze zjazdów - zostawiałem dwa ślady jadąc prosto hehe) na 28.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2009, 14:57 

Dołączył(a): 28 paź 2005, 07:08
Posty: 812
Frik napisał(a):
author - gwarancja ponoć dożywotnia

5 lat po bezpłatnym przedłużeniu


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 29 kwi 2009, 00:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, 13:07
Posty: 209
Lokalizacja: Olkusz
miki napisał(a):
Frik napisał(a):
author - gwarancja ponoć dożywotnia

5 lat po bezpłatnym przedłużeniu



Tak czy siak nie polecam marki author. Rama zwyczajne sie wygina, raz mialem przypadek, na zakręcie potrzebowałem mocniej depnąć, miałem prawoskręt ale Pan w punto (z lewoskrętu) chciał być szybszy ... pękła tylna ośka, hak się wygiął blokując koło, efekt taki że zamiast do roboty pojechałem do szpitala. Nie chcieli prostować bo może pęknąć. Potem normalna eksploatacja już na drogach, po około 4 miesiącach i 2 kolejnych wymienionych tylnych ośkach (nie wiem mam pecha do tych "osiek") zostawiałem już dwa ślady. Kolejno po spotkaniu ze studzienką nie tylko straciłem widelec ale z mostu (? nie wiem czy to most generalnie rura gdzie wkładam widelec) zostało jajo. Rower skończył na śmietniku.

Po wszystkim z braku funduszy z pozostałych części zmontowałem rower na ramie no name, zero problemów, ośki nie pękały, widelec cały, zjazdy można było pokonywać jak tylko ... Do tej pory rower jest eksploatowany a to już 3 sezon :)


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2009, 06:02 

Dołączył(a): 28 paź 2005, 07:08
Posty: 812
Wiesz, siedze w tym temacie już 14 lat i pierwszy raz taką historię czytam. Człowiek jednak uczy się przez całe życie. :D


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 16 lip 2009, 10:17 

Dołączył(a): 16 lip 2009, 10:07
Posty: 1
Lokalizacja: Wrocław
Na przebijające się dętki najlepszy jest taki sprej którym się psika do środka przez wentyl ale trzeba pompkę wozić wtedy a jak nie to to polecam opony do roweru typu run flat które są odporne na tego typu historie.

_________________
Kalkulator walutowy


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2009, 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2009, 21:22
Posty: 20
Lokalizacja: Królewski Kraków
Jak potrzebujecie jakiś porad to służę pomocą.

_________________
tel. 0-666-316-604
serwis: http://www.velotech.pl
Firma należy do Zielonej Inicjatywy Gospodarczej


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Teraz jest 07 maja 2025, 19:57


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkownikow i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:

Informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności

Wydawnictwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL