Teraz jest 07 maja 2025, 18:08




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 cze 2010, 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, 13:07
Posty: 209
Lokalizacja: Olkusz
Już po raz 8 muszę wymienić tylną ośkę w kole. Średnio co około 500 - 1000 kilometrów leci ośka. Przerobiłem już wszystko, od rurkowych, przez zwykłe po "a tą dam Panu od innego producenta jest". Teraz kupiłem nowe koło z automatem - jak tu kiedyś pisałem w poprzednim kole notorycznie strzelały mi szprychy (i oczywiście ośki). Koło ma niecałe 2 miesiące - ośka już w stanie krytycznym. Czy rama ma na to wpływ ? Może wygięcie widelca ew. możliwa zbytnia sprężystość ramy ? Czy może technika jazdy i zbyt duża siła w moich nogach ? Nauczyłem się jeździć nie podnosząc 4 liter z siodełka - nigdy się nie podnoszę zawsze siedzę. Czy może wliczyć to w eksploatację ? Codziennie kilkadziesiąt kilometrów i często piach gdzie trzeba depnąć aby wyjechać ...

Jak narazie doradzili, aby kupić kasete. Ale nie stać mnie na to i ta opcja odpada, tysiące ludzi ma normalne zębatki i nie słyszałem aby komuś skrzywiło ośkę ...

Temat dla mnie dość drażliwy, jako że ośka potrafi strzelić blokując tylne koło na środku ruchliwego skrzyżowania gdy chce szybko mignąć, lub daleko od domu :(


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2010, 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lut 2009, 18:25
Posty: 1962
Lokalizacja: Jura Płn
A może ma za duże luzy? Mnie jeszcze nigdy nie pękła mimo ze rower ma już z 15 lat jedynie co to parę lat temu zerwałem "pieski".

_________________
Kill on tour '(^^)'
ObrazekObrazekObrazek


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2010, 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3652
Kiedyś miałem podobnie, co chwilę się krzywiła ośka. Niestety taki jest urok tanich rozwiązań. W końcu złożyłem nowe koło na piaście Altusa i takie rozwiązanie służy mi już kilka lat.


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 01 lip 2010, 06:09 

Dołączył(a): 08 lut 2005, 10:43
Posty: 9267
Lokalizacja: Włodowice
Jeżeli zmieniałeś piasty i problem się powtarzał, to wygląda na "winę użytkownika" czyli styl jazdy, ew. może skrzywione widełki ramy?
Ja w rowerach górskich praktycznie od zawsze miałem piasty/kasety wyższych grup, ważę sporo przebiegi były duże jednak problemów większych nie było tzn. normalne zużycie. Dopiero przed ostatnia piasta poległa po ok. 2 latach - zapadły się miski w Deore.

_________________
JuraPolska.com - z nami poznasz Jurę - usługi przewodnickie, wycieczki piesze, rowerowe po Jurze K-Cz; spływy kajakowe Pilicą, Liswartą, Wartą.
Kajakiem, pieszo, rowerem między Wartą, Nidą i Pilicą - blog wycieczkowy.
Profil na FB


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 01 lip 2010, 06:29 

Dołączył(a): 28 paź 2005, 07:08
Posty: 812
A sam korpus piasty jest aluminiowy czy stalowy składający się z trzech części?

_________________
Endomondo_Se_Bywam:) AllegroBiker


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 01 lip 2010, 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2005, 07:16
Posty: 422
Lokalizacja: Klucze
Frik napisał(a):
(...)

Jak narazie doradzili, aby kupić kasete. Ale nie stać mnie na to i ta opcja odpada, tysiące ludzi ma normalne zębatki i nie słyszałem aby komuś skrzywiło ośkę ...
(...)

To dobrze doradzali. Jeśli masz wielotryb, to łożysko z prawej strony znajduje się daleko od punktu podparcia osi w ramie i oś MUSI się wygiąć. Ja miałem wygiętą bez przerwy i nawet nie próbowałem prostować. Nie ma na to rady, taka konstrukcja. Pomoże tylko koło z bębenkiem i kasetą. Bardzo wytrzymałe i tanie są piasty Parallax (to też jest Shimano, ale staaaare STX), coś w rodzaju Alivio, no i tanie, na allegro powinny być. Do tego najtańsza kaseta "ósemka" i niczego więcej nie potrzebujesz, poza umiejętnościami złożenia koła (i manetką na 8 przełożeń), a jak nie, to dołóż jeszcze ze 20zł dla fachowca, o ile nie trzeba będzie wymieniać szprych. Prawdopodobnie lepiej jest kupić gotowe koło, w 80-100zł powinieneś się zmieścić (plus kaseta z 50zł).

Tu masz nawet dwa, za 160zł: http://www.allegro.pl/item1102036130_ko ... iegow.html


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 lip 2010, 22:04 

Dołączył(a): 17 paź 2006, 18:03
Posty: 178
Lokalizacja: Zawiercie
Dorzucę swoje trzy grosze.

Marek ma rację, rozwiązanie z kasetą jest pod tym względem bardziej wytrzymałe niż rozwiązanie z wielotrybem. Teoretycznie. Bo praktycznie używam rozwiązania ze stalową ośką w jednym rowerze od 16 lat, zajechałem 8 wielotrybów, na jednej ośce, a Marek może przyznać, że rower ten nie miał łatwo. Ośka wytrzymała, szprychy też. 16 lat temu to nie był topowy model rowera, kosztował 25% więcej niż Girardengo.

W krzywą ramę nie bardzo wierzę, jeśli tylko koło ustawia się zgodnie z osią wzdłużną roweru. W luzy na piastach też, bo nawet dziecko jest w stanie je zauważyć.

Z tego co pamiętam z wcześniejszych postów, to masz koła 700, czyli popularne 28 cali (na obręczach 622mm), używasz tego sprzętu w terenie leśnym.

Napisz jeszcze ile ważysz, jakie masz ciśnienie powietrza w oponach i jaka jest ich szerokość. Mi to wygląda na słabo zaplecione koło.

Koło 28" w terenie musi mieć swoją sztywność, i tyle, a osób dobrze zaplatających koła jest naprawdę niewiele.

Pozdrawiam.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 lip 2010, 11:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, 13:07
Posty: 209
Lokalizacja: Olkusz
Ważę to niewiele a może maks z 70 kilo, obony dopompowane mocno, do 4 atmosfer czasem. szerokość 1,95 (42C).


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2010, 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, 13:07
Posty: 209
Lokalizacja: Olkusz
PO 2 TYGODNIACH STRZELIŁA MI KOLEJNA OŚKA !!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Nie wiem co jest grane, wszyscy rozkładają ręce, wychodzi na to, że bede wymieniał ośki tylne co 2 do 4 tygodni, bo rurkowa się skrzywi a ta na śrubki strzeli. Wytrzymała może ze 300 km !!! Koło mam nowe ! W starym było to samo ! :evil: :evil: :evil: :evil:


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2010, 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3652
Wymieniaj tak w kółko i wyjdzie Ci cena koła na kasecie. Twój wybór :wink:


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 29 lip 2010, 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, 13:07
Posty: 209
Lokalizacja: Olkusz
markpm napisał(a):
Wymieniaj tak w kółko i wyjdzie Ci cena koła na kasecie. Twój wybór :wink:


+ cały układ napędowy ... w sumie muszę to przemyśleć ...


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2010, 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2008, 14:16
Posty: 334
Lokalizacja: Pilica
A jak geometria ramy (albo widełki konkretniej jak pisze Michał)? Może rama jest skoszona lekko, i jak założysz nawet tytanową ośkę to pracować ona będzie pod kątem i w końcu jej zetnie którąś końcówkę. Jak miałeś mniejszą kasetę to mogło na to wpłynąć. W najtańszych marketbikach są ośki z byle czego i tysiące km. da się zrobić. Chyba że ty tym crossem robisz po mieście jakieś triki :D grindujesz poręczę albie jakie wheele :mrgreen:

_________________
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej - http://www.sgfp.com.pl

"Fotografia - amator martwi się o sprzęt, profesjonalista o kasę, a mistrz martwi się o światło" - Henri Cartier-Bresson


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 31 lip 2010, 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2008, 19:37
Posty: 43
Lokalizacja: Skrzydlów
Frik napisał(a):
+ cały układ napędowy ...

piasta+szprychy do tego kaseta+łańcuch i pewnie wystarczy :roll:


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 31 lip 2010, 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3652
marsman napisał(a):
Frik napisał(a):
+ cały układ napędowy ...

piasta+szprychy do tego kaseta+łańcuch i pewnie wystarczy :roll:


Dokładnie. Nie musisz mieć sprzętu z najwyższej półki. Ja jeżdżę na Altusie (piasta + kaseta), twardy łańcuch, szprychy z nierdzewki i jeżdżę już tak 3-4 lata :)


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 31 lip 2010, 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, 13:07
Posty: 209
Lokalizacja: Olkusz
Co się okazało ... ośka cała, strzał był, potem już luzy na maksa - co jest objawem ośki, ale ... wypadły dwie kulki z łożyska .... ośka oczywiście skrzywiona już ...

Reasumując mam skrzywioną ramę ... z tyłu wygląda to tak: | / - tak wyglądają haki z tyłu. Po wkręceniu samej ośki już powstają niesamowite naprężenia + jazda po lesie + zrywy. W sklepie doradzili aby rower zajechać i kupić nowy ... (czyli w moim przypadku 4 rower)

W sumie temat można zamknąć ... :shock:


Gora
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Teraz jest 07 maja 2025, 18:08


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkownikow i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:

Informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności

Wydawnictwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL