Modernizacja linii kolejowej E 65 – Południe obejmuje:
Zadanie 1: Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (CMK)
Zadanie 2 Góra Włodowska/Zawiercie-Katowice
Zadanie 3 Włoszczowa/Psary/Góra Włodowska-Kraków
Zadanie 4 Katowice - Zwardoń/Zebrzydowice - granica państwa
Czyli nie będzie to raczej
prosta linia z Psar do Olkusza z rozgałęzieniem na Katowice przez miasta Zagłębia oraz na Kraków . Podejrzewam,że na tym etapie używa się różnej argumentacji w zależności od miejsc spotkania. Jedno ze spotkań konsultacyjnych odbyło się w Olkuszu

Kolejne ze spotkań konsultacyjnych odbyło się w Szczekocinach. Traktuję to raczej jako „marchewkę” zafundowaną przez PKP w związku z silnymi naciskami tamtejszego społeczeństwa na przywrócenie ruchu pasażerskiego na stacji kolejowej w tym mieście. Szybka kolej zatrzymująca się w Szczekocinach byłaby „Włoszczową-bis”

Moim zdaniem mapka ma niewiele wspólnego z rzeczywistością a nowa trasa,ze względów ekonomicznych, wykorzysta maksymalnie dotychczasową strukturę co najmniej na odcinku Katowice-Góra Włodowska. Bezsensem ekonomicznym wydaje się pakowanie nowej linii kolejowej w skomplikowany teren pomiędzy kolejami
„warszawsko-wiedeńską” a
„iwanogrodzką” ale nie można dzisiaj przesądzić co wyjdzie ze szczegółowych analiz. Konsorcjum Halcrow Group Limited / Scott Wilson Limited / Egis Poland Sp. z o.o. / Egis Rail S.A. opracowuje studium wykonalności rozwiązań przestrzennych i technicznych. Na jego bazie powstanie zakres rzeczowy budowy i modernizacji wybranego wariantu i oszacowanie niezbędnych nakładów finansowych. Całość prac studialnych potrwa 3 lata. Potem będzie wybór wariantu, protesty mieszkańców i ekologów, przetarg, odwołania do NSA ... trochę to wszystko potrwa.
[ Podejrzewam,że
opracowanie programu...nie jest najmniejszym problemem... Wszystko oblicza prosty algorytm. Ech, ci urzędnicy...

]